Yoga, glitter och midsommar.

Jag har haft så himla fina dagar. Jag har varit i Varberg tillsammans med min mamma, mormor och morfar. Vi har mest tagit det lugnt, men även ordnat lite inför midsommar som vi firade här på fredagen. Jag och mamma åkte till stan och kikade runt, handlade yoga mattor och träningskläder. Jag har hjälpt morfar att trimma gräsmattan och fotat lite grann. Efter lite mat så tog jag och mamma cyklarna in till stan, förbi stranden i solen, och hamnade på ett yoga-event. Eftersom det var internationella yoga dagen i onsdags så hade de ett event inne i stan. Vi lyssnade på mysigt gitarrspelande och fin musik, och yogade i ungefär en och en halv timme. Hur mysigt som helst!

Sedan cyklade vi tillbaka till stugan igen! I solnedgången förbi havet. Så himla, himla mysigt! Väl hemma i stugan drack vi lite vin och jag pluggade en stund. Jag har ju börjat pluggat på distans nu (som jag typ inte har berättat för någon). Det är svenska 3 som jag behöver för att få högskoleförberedande ifall jag skulle vilja plugga senare i livet. (vilket jag tror att jag vill). 
 
Anyway, sedan var det dags för midsommar. Vi hade en jättefin midsommar med fint väder i början av dagen. Vi hade förväntat oss regn så när solen sken blev ju alla såklart väldigt glada, som vanligt i Sverige. Vi åt jordgubbar, glass, sill, potatis och allt annat som man äter när det är midsommar. Vi gick en sväng till en ladugård där de hade midsommarstång och hela släkten tog nästan upp all plats. Vid den tiden hade det börjat regna och vi dansade och sjöng i regnet. Simon var helt förstörd och undrade vad vi höll på med, kanske är vi svenskar lite konstiga ändå. Men kul hade vi! Det blev en tidig kväll för oss eftersom jag och min syster skulle jobba idag, men det gjorde inte så mycket. Det var en väldigt mysig och dag och det är alltid lika härligt att ha lite semester i Varberg!
 
Här är lite bilder från dagarna. Mysigt värre!
 
 
 
 
 

Kommentera här: