Terapi

Terapi är ett "hjälpmedel" som blir allt större och större. Det blir mer accepterat och öppet att tala om att besöka en terapeut. Jag tror att det är ett hjälpmedel som egentligen alla människor borde ta tillvara på. Jag personligen går inte i terapi men jag har många gånger funderat på att göra det. Det handlar inte om att jag har mycket problem eller saker att ta itu med. Det handlar mer om att få prata med någon som är utbildad och har kunskap. Någon som har erfarenhet kring att prata med och bemöta människor oberoende av vem det är som kommer för att söka hjälp. Det handlar om att kunna prata med någon helt utomstående, som inte känner en alls, och som svart på vitt kan prata om känslor och ge en tips kring kanske arbete, relationer eller familj. Att gå i terapi behöver inte betyda att man mår dåligt. Det kan betyda att man vill ha lite vägledning eller kanske någon som ger en lite extra motivation.
 
Självklart är terapi även jätte viktigt om man känner att man inte mår bra, att man varit med om någonting som man behöver prata om och gå till grunden med. Då är terapi ett sätt att få hjälp och att ha en person som kan stötta, hjälpa och motivera en. Vad jag vill säga med detta inlägget är att tveka aldrig att ta hjälp om du känner att det behövs. Terapeuter finns där ute för att hjälpa till i vilken situation som helst. 
 
Här nedan finns en länk till ett ställe i Stockholm dit man gå för att få hjälp utav terapi. De har olika sorters terapi som är till för att hjälpa just dig. Jag har kompisar som har gått dit och som har gått tillbaka just för att det har känts rätt för dem. Om du känner att terapi är något som kan hjälpa dig så tveka inte på att ta tag i att få hjälp.
http://www.basterapi.se/ -
 
Kram på er alla!

Kommentera här: