Sen åkte du och brädan utomlands.

Ja, jag gjorde ju det. Jag tog inte med mig någon bräda, men det var många sådana som väntade på mig här borta. Jag satte igång med surfingen ganska direkt och kanske var det en av anledingarna till att "Det är det du inte gör som förstör för dig". Och jag vet att du undrar om jag ens stått en enda våg. Det har jag. Och jag vet att du undrar vad som hände med dom vi var. Men jag ville någon annanstans, så jag bröt alla band. Inte för att det betyder att jag har glömt bort dig. Eller brutit några band. Inte överhuvudtaget faktiskt. Allting som funnits mellan oss finns forfarande där och kommer alltid att finnas där. Det finns ingenting eller någon människa som kan ta dig ifrån mig. Saker kommer att ändras, och det vet vi båda två. Det kommer inte alltid att vara likadant. Men det betyder inte att det vi är kommer att försvinna. Kanske kommer du tro att någon annan ersätter dig. Kanske kommer du tro att någon annan är bättre än vad du är, och att jag skulle försöka att glömma bort dig. Men det är det som är grejen. Att vad jag än skulle känna så skulle jag alltid känna samma sak för dig. Tack för samtalet

Kommentarer:

1 Maria Pettersson:

Fina ord! Sätter ord på hur många känner efter ett uppbrott tror jag ...

Svar: Ja, det stämmer nog. Tack så mycket! kram
Fillux

Kommentera här: