Just precis nu.

Wow. Livet är på plats igen. Helt klart. Jag gör någonting jag aldrig gjort förr och tog ett stort steg in en värld jag inte visste fanns. Jag jobbar på ett café och stressar ihjäl mig hela dagarna men har också massvis med kul på jobbet. Imorgon blir en stressig dag för det är helg och tydligen fruktansvärt mycket folk. Oh well. Sånt är livet. Jag har ju världens bästa liv att komma hem till så vad gör några timmar av stress, egentligen?
 
Och hur hamnade jag i Nya Zeeland? Var detta redan bestämt? Skulle det blir såhär?
 
Jag vet inte. Men jag är glad att jag är där jag är just precis nu. Med en liten pyntad julgran på nattduksbordet, god mat att komma hem till varje eftermiddag och någon som älskar mig mer än jag någonsin kan förstå. Att gå och bowla helt random på en måndag är helt i min smak. Och gå på promenader genom stan. Ta en lunch på ett fik. Strosa runt i second hand butiker. Det är precis såhär jag vill ha det. Tack livet. Tack för att det är så fint. Just precis nu.
 
 

Kommentarer:

1 Bellis:

Alltså, jag är så glad för detta 💫💫💫💫💫💫💫💫💫

Kommentera här: