Matlagaren.

Det här är John. 
John är en sådan människa som jag får frågor om varje dag. 
"vem är han?"
"hur känner du honom?", osv osv osv.
 
Jag vet aldrig hur eller vad jag ska svara på alla dessa frågor. Svaren blir oftast ganska flummiga och ibland kanske det inte ens har med honom att göra. John är en sådan människa man skriver låtar om. Han är en sådan människa som man gärna smsar det första man gör när man vaknar på morgonen, fast man vill inte göra det för då kanske man möjligtvis blir lite för jobbig. Han är en sådan människa som gör att man blir pepp på allting man gör, som verkligen tror på att man kan.
-Och precis likadant tänker jag om honom.-
 
Att han kan. Han kan så sjukt mycket. Och det är inte bara någonting jag säger för att vara snäll eller av någon annan konstig anledning. Det är verkligen så. Han kan så himla mycket. Jag menar, han sjunger som en gud. När han väl vill så är skitduktig i skolan. Han är sjukt biff och tränar ofta. Han kan laga mat (omg vad god mat han lagar!!!!!). Ja. Ni förstår ju själva.
-Och hur har jag klarat mig utan honom?-
 
Det vet jag ärligt talat inte. Jag har ingen endaste aning om hur jag klarade mig innan jag hade honom. Allt jag vet nu är att jag aldrig vill bli av med honom. 
 
Och frågan om vi är tillsammans och hela den biten, den tänker jag inte svara på, för ingen vet. Och ingen kommer någonsin att  veta. Jag sätter inte ord på saker, någonsin. För det är en av de värsta sakerna jag vet. Men vi chillar på livet, båda två. Och vi älskar att vara i varandras närhet.
Eller hur, matlagaren?
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hm, då e frågan, är du kär i honom? hehe :) Ni är fett söta tillsammans!

Kommentera här: