Vart tar det vägen?

Det känns som om livet springer förbi mig och jag hinner inte se vart det tar vägen. Folk pratar jämt om hur tiden går så fort och hur man inte hinner med, men helt ärligt, JAG HINNER INTE MED. TIDEN GÅR FÖR FORT. Liksom på riktigt. Det känns som att de senaste åren bara har svept förbi och jag har inte följt med. Livet alltså. Att det kan flyta på som det gör. 
 
Det är förmodligen en jättebra sak att känna att tiden går fort. För man säger väl att det är då man har kul? Ända sedan jag tog mitt pick och pack och åkte till Australien så har jag känt mig så fri. Fri till att göra precis det som JAG vill göra, och ingen annan har kunnat säga åt mig hur jag ska göra eller vart jag ska vägen. Vilken härlig känsla det är att bara kunna vara och hitta olika hem på vägen. Home is where your heart is, they say. And I think I agree with that.
 
Just nu flyter livet egentligen på som vanligt - fast med lite strössel på. Jag har haft besök av en gammal vän som jag inte har träffat på kanske 4 år. Helt galet hur det kan kännas som om allting är precis som det var när man sa hejdå för sista gången. Att vi båda har gått igenom så himla mycket och lärt oss så mycket om oss själva, men ändå kramas och där är vi igen. Bara är. Vad fint egentligen. Nu har hon åkt hem men det var en mysig vecka med Jennu här på Teneriffa. Under tiden så har Simons farmor och farfar kommit hit på besök också. De är så himla mysiga och trots att jag inte riktigt kan kommunicera med dom så har de alltid härlig energi. 

Jag har dock lyckats bli sjuk (?). Jag har fått ont när jag andas och varit på akuten tre gånger den senaste veckan. Första gången sa de att det var en inflammation, andra gången att det var panikångest och tredje gången att det var något magproblem. Jag har kräkts och mått riktigt dåligt de senaste dagarna. Efter många timmar spenderade på aktuen så har jag fått medicin dock och hoppas verkligen att den hjälper så att jag kan komma tillbaka till jobbet snart! Jag har varit hemma från jobbet i en hel vecka och det är så himla tråkigt. Jag börjar nästan klättra på väggarna. 
 
Nu sitter jag på min balkong och dricker vatten. Ska försöka få i mig någonting i magen och hoppas på att kunna behålla det. Lyssnar på musik och bara tar det lugnt. Ska nog ta en tupplur snart eftersom jag inte sovit en sekund inatt. Detta blev en lång update men kände att det var så himla skönt att bara få skriva av sig lite grann. Om du har läst såhär långt så önskar jag dig en jättefin dag med människor du tycker om. 
 
Här kommer lite bilder på mitt liv från den senaste tiden:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: