Mindfulness.

Jag har skrivit utkast på utkast och ingenting publiceras. Vet inte riktigt vad som händer eller varför jag är så dålig på att publicera nu för tiden. Jag skriver ganska mycket men det blir liksom aldrig någonting av det.
 
Kanske har jag jobbat lite för mycket denna sommaren, och haft lite mycket annat för mig att jag inte riktigt haft huvudet på plats. Vad vet jag. Det känns som om jag skriver och skriver men det blir liksom inte någonting vettigt av det. 

Men nu är det dags igen. Kanske börjar jag hitta tillbaka lite grann. Till både mig själv och till mitt skrivande. Jag kanske äntligen har fått mitt huvud på rätt ställe, och tankarna lite mer samlade. I vanliga fall skulle jag antagligen säga att jag inte vet vad det beror på. Att jag inte vet varför jag helt plötsigt hittat tillbaka till något som varit borta ett tag. Men denna gången så vet jag faktiskt.
 
En dag när jag skjutsade John till Molekylverkstan, där han jobbar, så passade jag på att springa in på biblioteket. Jag har funderat länge på att skaffa ett kort där men jag har inte riktigt haft energi eller ork till det. Denna gången var det dags. Och nästan direkt efter att jag gått in så hittade jag boken jag ville ha. Och framför allt den boken jag behövde. MINDFULNESS. Omslaget är grönt med små löv på. Jättehärligt. Och jag fick en så himla bra känsla i kroppen när jag såg den. 
 
Och det är faktiskt den boken som har gjort att lyckats samla tankarna denna gången. Den handlar om att vara närvarande och att leva i nuet. Hur man kan träna upp sin förmåga att vara närvarande i allting man gör. För att komplettera denna boken med någonting så laddade jag ner en app till mobilen som även den heter mindfulness. Där får man hjälp att meditera. Att slappna av i kroppen och finna sin inre styrka. Den är verkligen helt fantastisk.
 

Kommentera här: