Vi värderar livet.

Jag har bränt mig i solen på hela framsidan av min kropp.
Knallröd. Kräfta.
Baksidan är kritvit.
Råkade nog somna i solen igår.
Kanske i några timmar.
Fy på mig.
Måste tänka på att jag är ginger.
 


Har i alla fall haft lite nattbesök.
Det kom en plutt hit igår.
Vi lagade god mat och käkade ute på altanen. 
Tog ett kvällsdopp i poolen.
Kollade på welcome to Sweden.
Somnade tätt intill varandra.
Kanske pussades lite också. 
 


Idag får jag annat besök.
Skall plugga och ta det lugnt.
Förmodligen äta lite och kanske springa.
Först ska jag handla.
Allt som är kvar. 
Snart gäller det.
En vecka kvar igår. 
6 dagar kvar idag.
6 dagar.
 


Jag sitter på mitt rum och lyssnar på kapten röd. Njuter av min lediga dag från skolan. Två dagar i sträck. Råkar visst bara gå i skolan en dag denna veckan. Och det är inte ens en riktig skoldag för då ska jag sminka till en modevisning hela dagen.
Ledig: Måndag, tisdag, torsdag, fredag. Hur värt som helst.
Väntar på att mamma ska vakna så att vi kan åka och handla. Sedan får jag besök av Mandy som ska hänga här ikväll. Så himla mysigt. Kommer sakna henne när hon inte bor 5 minuter ifrån mig. Anyway, ska städa mitt rum nu för det ser ut som ett ras här inne. Peace.
 

Kommentera här: