Amandas gymnasiearbete.

Här ska ni få se några bilder. De är fotograferade av mig och Amanda, och det är även vi två som är modeller. 
 
Amanda har, precis som jag, gjort ett projektarbete i skolan. Hennes idé var att göra en dansfotografering eftersom hon är väldigt intresserad av dans. Hon har under hela arbetet haft 3 olika fotografer, men efter att de har hoppat av på grund av olika orsaker så fick Amanda lösa situationen på ett annat sätt. -Hon bad mig att vara fotograf. 
 
Hon hade även tre modeller som skulle ställa upp, vilka är tre av hennes danskompisar. När datumet väl var framme så kunde ingen av modellerna och Amanda fick lite panik. För att lösa situationen på bästa sätt och göra det bästa av situationen så sa hon att jag skulle vara modell, och att även hon själv skulle vara det. (ganska galet att hon valde mig då jag absolut inte kan dansa). 

Jag tog med mig kameran till hennes dansstudio, vi plockade ihop lite kläder som vi hade hemma i garderoberna och satte igång med att plåta. Det var väldigt dåligt ljus i studion för att kunna fota i men eftersom deadline är om ca 2 veckor så hade vi inget val. Vi gjorde det bästa av situationen. Jag började med att fota Amanda och sedan satte vi kameran på självutlösare och var med båda två på bilderna.
 
Vi hade en väldigt rolig dag och även om resultatet inte blev så bra som det hade kunnat bli (med riktig fotograf och fler bra dansare) så gjorde vi det bästa av situationen och passade på att ha jävligt kul! Här har ni några av resultatsbilderna, vad tycker ni? Sjukt bra jobbat av Amanda som kämpat med sitt gymnasiearbete!








 
 
 
 
 
 

Kommentera här: