Ok, så jag tog studenten.

Ok, så jag tog studenten. Skolan är slut. Ingen mer skola. Inga fler inlämningar. Inga fler betyg. 
Jag vet egentligen inte riktigt om det är nu jag ska hoppa, skratta och gråta av lycka. Eller om det är nu det är dags att vara ledsen och tom. Det är svårt att veta vart man har sig själv mitt i allt det här. Kanske speciellt dagen innan studenten. Den 12e juni bröt jag ihop mitt i natten. Jag skulle snart ta studenten och jag var egentligen helt överlycklig över att få bli fri. Men jag grät och det vägrade sluta. Jag är glad att jag hade världens finaste människa bredvid mig den natten som fick mig att inse hur mycket jag har att se fram emot. Jag är glad att denna fina människan lärde mig hur man snyter sig (vilket är någonting som jag aldrig har fattat hur man gör innan). Jag kommer alltid att minnas att jag lärde mig hur man snyter sig dagen innan min student. Och jag kommer alltid att minnas vilken underbar människa det var som lärde mig. Kanske ganska konstigt att en sådan sak kan betyda så mycket för någon. Men den natten var verkligen en av de bästa och roligaste nätterna i mitt liv. Detta trots all rädsla inför morgondagen. Och detta trots att jag hade tappat bort mig själv mitt i någonting som kanske inte ens existerade.
 
Imorgon är det fredag och midsommarafton. Det känns som om det var igår som det var snö och storm utanför väggarna. Tiden har sprungit iväg och jag har nästan hunnit avklara en hel vecka av jobb. Idag har jag varit ledig och igår var jag hemma hos amanda och åt jordgubbar och grillat. Imorgon kan det hända att jag åker iväg efter jobbet. Jag råkar visst jobba 7-4 på midsommarafton, men inte gör väl det någonting. Jag tycker helt ärligt bara att det ska bli hur mysigt som helst att spendera en del av min dag på jobbet. Och att kanske lyckas lysa upp någon annans dag. På kvällen åker jag väl vidare och det blir nog en kväll att se fram emot.
 
Ikväll är jag ensam hemma eftersom mina föräldrar är i varberg och har tagit med sig hundarna. Jag ska gå och lägga mig tidigt men först ska jag ha lagat mat, ätit och gjort en matlåda tills imorgon. Jag ska ha hunnit dricka te (utan mjölk) och jag ska ha hunnit kolla på någon bra film. Sedan blir det dags för att sova och se fram emot en helt fantastisk dag imorgon. Hoppas att ni får en solig och trevlig midsommar allihopa.

 

Kommentera här: