Gingers, humblebee och sådant.

Jag visste nog aldrig hur det egentligen skulle vara.
Jag bara bestämde mig.
Satte stopp för mig själv.
Skulle inte leta efter någon,
utan skulle det bli så skulle det få bli av sig självt.
 
Men jag visste nog aldrig hur det skulle kännas,
att ha någon så nära.
Det känns bra.
Ibland.
Ibland känns det inte lika bra.
Som när man inte blir uppskattad.
Ni vet nog alla vad jag menar. 
Hur det känns. 
 
Och ingen gör det med mening, såklart.
För jag vet att jag själv är likadan ibland.
och förlåt för det.
Förlåt, förlåt för det.
 
Jag vet inte om jag bara mumlar.
Fumlar.
Pratar om ingenting.
Eller kanske om allting egentligen.
 
Igår var kul iallafall. Tänkte på humblebee som var någon annanstans. 
Men jag dansade. 
Dansade tills jag inte orkade mer.
Tillsammans med en ginger.
Två gingers på ett dansgolv är inte att leka med.
Herregud vad kul vi hade.

Sedan gick jag vidare.
Åkte hem.
Snö.
Snöwall.
En snöboll.
Alltså, det snöade inte igår.
Jaja, nu blev det mycket snö här.
 
Borde egentligen åka till tre olika ställen idag.
Eller iallafall ett av dem. 
Och ha film maraton. 
Det låter sjukt värt en söndag som denna.
Kanske åker jag dit idag.
Vad vet jag.
Det hade varit kul. 
Kunde prata om igår.
Om hur otroligt bra det var.
 
Nu ska jag göra någonting annat.
Vänta på att någon ska svara.
Som kanske inte vill prata med mig idag.
Det gör inget.
Jag har andra att prata med.
 
Älskar humblebee.
Älskar dig så mycket.
Ska aldrig mer tjata på dig.
Ska vara den bästa du kan få.
förlåt.
ska inte skriva mer till dig idag.
Vill inte förlora dig.
hejdå.

 


 

Kommentarer:

1 Isabella Johansson:

Den är så fin nu, din blogg.

Svar: Men oj, såg din nu. Ska du säga baby.
Fillux

Kommentera här: