00.34

Klockan är 00.34 och imorgon ska jag upp tidigt. Sedan ska jag hålla igång hela dagen och sminka fram till kvällen. Lite som jag har gjort idag. Sminkat och hållt igång ända till kvällen. Jag borde sova. NU.
Idag har iallafall varit fantastisk. Helt underbar. Överbra. 
 
Att sitta där, sjunga sånger. 
Känna hur det vibrerar.
I hans rygg. När han sjunger.
Försvinna bort i tankar.
När andra har knäppta händer.
Fint.
Vackert.
Men ändå så borta.
Borta med vinden.
Borta i tankarna.
Klackskor och kjol.
Det hade jag idag.
Läskigt men fint.
Annorlunda.
Men lång.
Längre än Chey.
Lika lång som henne.
The one.
The one and only.
För ingen är någon annan lik.
Eller ersätter.
Ingen ersätter någon annan.
Som hon sade.
Nu ska hon och jag sova.
Och sedan vakna.
Tillsammans.
Tillsammans för evigt.
 

Kommentarer:

1 jag:

Åh fin dikt eller text..
Ses vi på lördag? :D

Svar: Tack.Vem är "jag"?
Fillux

2 Jag är Jag!!:

alltså, Ses vi på Kinnarummadagen? :D

Kommentera här: